Ako efektívne a rýchlo učiť dieťa cudzí jazyk v domácom prostredí?

Dnes sa znalosť angličtiny berie ako samozrejmosť, a je celkom bežné, že dnešné školopovinné deti majú slušný arzenál hard level až odborných slov, ktorými sa orientujú vo svete sociálnych médií a hier.

Až kým nepríde na „lámanie chleba“ ako sa hovorí. V tomto bode sa deti začínajú strácať´. Lepšie sú n tom tie, ktoré majú ako také šťastie a navštevujú lekcie po vyučovaní. Mnohí ďalší sa pri bežnej komunikácii začnú strácať. Veľa tomu nepridá ani škola, ktorá svojim prístupom neprispieva k správnemu vytváraniu kladných vzťahov k učeniu sa jazykov.

Mnohí rodičia neovládajú základy, nevedia deťom pomôcť a preto deti stagnujú, prinajlepšom niečo zachytia v hrách a na internete. Rodičom chýba opora a pomocná ruka pri vzdelávaní. V tomto krátkom blogu predstavím jednoduché triky, ako sa nezblázniť z toľkých neznámych slov a ako dieťaťu uľahčiť dennodennú prípravu do školy a na život.

V prvom rade to musí fungovať s komunikáciou v škole. Rozprávajte sa otvorene s učiteľmi, rozoberajte ťažkosti a pýtajte sa. Dnes je ľahké napísať pár otázok, počkať si na odpoveď a pomôcť tak promptne dieťaťu doma.

Ako sa efektívne naučiť jazyk?

Druhý a dôležitý spôsob je repetícia. Nie nadarmo sa hovorí, že opakovanie je matka múdrosti. V jazyku to platí 100 násobne. Vyberte si s deťmi doma 5 až 8 slov, ktoré sú pre neho neznáme.

Opakujte si ich pri každom vhodnom momente. Neprekladajte. Ak to ide, spolu si ich nakreslite. Dotknite sa tej veci. Pripomeňte si či tú vec máte doma. Ak ide o slová abstraktné, hľadajte ich v článkoch, časopise, na internete či knihách a učebniciach. Tvorte s deťmi kontext. Nevytrhávajte a neprekladajte slová ako chodiaci slovník.

Nové slová vizualizujte. Rozložte si dané predmety či kartičky so slovami po miestnosti, kde sa najviac dieťa zdržuje. Po pár dňoch nejaké slovo odoberte. A pýtajte sa, čo chýba. Zmeňte miesto danej veci a pokúste sa počas spoločnej večere vymenovať, ktoré veci sa zmenili a kde boli predtým.

Opakovaním si dieťa utvrdzuje vedomosti a získava obrovské sebavedomie, lebo sa už niečo naučilo a zafixovalo si to. Nie je to len rýchlo prebraté učivo, lebo sa „nestíha“, aby to dobre vyzeralo na papieri, a by to bolo v súlade s osnovami. O to, nám, pedagógom a rodičom, predsa nejde. My chceme mať vzdelané deti, ktoré svoj čas využijú na 100 percent efektívne.

Každý deň 15 minút je na jazyk a jeho udržanie optimum, ak už dieťa zvláda základy. ak je rodič schopný s dieťaťom zvládnuť 15 minút denne pohybovať sa v anglickom „prostredí“ napríklad počas jazdy autom, prezliekaní sa, sprche či večeri, namotivuje dieťa k učeniu a najmä pocite, že to ide aj celkom hravo a jednoducho.

toto isté môže fungovať aj pri otázkach a odpovediach, rozhovoroch alebo inštrukciách. Dieťa je hravá bytosť a my rodičia to dokážeme spoločne s pedagógmi rozvíjať a pracovať na tom aby to pre ne bola zábava a radosť.

Pridaj komentár